h1

juli 30, 2007

Kein Glaube, nur Pflicht
Bist du bereit

Wenn dein Meister spricht
Kein Wille, nur Licht
Bist du bereit Wenn dein Meister spricht

(Song Dein Meister av Melotron)

Då har man varit på anställningsintervju. Jag bet mig själv i tungan ett flertal tillfällen och gjorde mitt bästa att se intresserad ut varje gång killen gjorde utlägg i ämnen som bäst kan beskrivas som ”Bleeding Obvious™”. Jag tror det gick bra i alla fall. Jag väntar på en vandelsprövning (kul ord) sedan tror jag att jag blir kallad till nästa intervju… eller hur det nu funkar.

Igår var Hon och jag i Kalmar. Tittade som hastigast förbi medeltidsmarknaden. Inte mycket att hänga i julgranen, eller för den delen en vanlig gran. Stannade förbi Ikea också och jag tror jag har hittat en säng som kan byta ut min nuvarande. 140 cm bred så det blir inget monster. Den kostade inte heller så mycket i butiken. Två och ett halvt tusen, men när jag försökte bygga ihop den på IKEA.se så kostade den helt plötsligt en tusenlapp mera. Vet inte om jag har byggt fel saker, eller om det är billigare att köpa i butik. Något för framtiden.

Kattungar är söta. Biffstek är gott. Parmiddag är till viss del surrealistiskt.

Lämna en kommentar